KURS PROGRAMOWANIA DLA DZIECI I MŁODZIEŻY PROGRAMY I GRY KOMPUTEROWE

POČÍTAČOVÉ HRY A PROGRAMY

Pre deti od 10 do 12 rokov

POPIS KURZU:

Na kurze budeme pracovať v jazyku Scratch. Scratch je programovací nástroj, pomocou ktorého sa deti učia programovať. Umožňuje vytvárať vlastné interaktívne príbehy, hry a animácie. Programovanie je vizuálne – dieťa spája bloky (príkazy) rovnako ako puzzle. V druhom semestri sa pozrieme aj na programovanie aplikácií pre Android pomocou App Inventor. Budeme sa venovať aj tvorbe 3D hier v KODU a vyskúšame programovanie v jazyku Python v prostredí hry Minecraft. Po absolvovaní celého kurzu získaš certifikát. 

 

AKO PREBIEHA ONLINE KURZ:

Naše online kurzy NIE SÚ webinárom ani kurzom na Youtube. Počas hodiny sleduje žiak obrazovku lektora a lektor sleduje všetko, čo žiaci robia (vidí ich obrazovky). Žiak môže počas hodiny klásť otázky, čím sa vytvára aktívna spolupráca žiakov s lektorom a možnosť vyriešiť chyby priamo počas hodiny. Toto nám umožňuje aplikácia Google Meet. Odporúčame pracovať v prehliadači Google Chrome.

Každý žiak dostane podrobné pokyny na pripojenie sa k online hodinám. Na počítač je nutné si nainštalovať Scratch Desktop verziu, ale môžete pracovať aj v online verzii, a vytvoriť si účet. V prípade nejasností nás kontaktujte, radi vám s inštaláciou pomôžeme. Na online kurz bude žiak potrebovať počítač alebo notebook, mikrofón (v notebooku je už zabudovaný) a pripojenie na internet. 

 

CENA KURZU:

239 eur

Uvedená cena je za 1 semester (28 vyučovacích hodín). 

Garancia spokojnosti: ak nebude kurz podľa tvojich predstáv, po absolvovaní prvého stretnutia sa môžeš z kurzu odhlásiť a my ti vrátime platbu v plnej výške.


ROZVRH HODÍN:

Tento kurz sa koná utorok od 17.00 do 18.35.

Zimný semester sa začína 13. októbra! Prihlasovanie je možné ešte 1 týždeň po začiatku kurzu.

Prihlasovanie na jarný semester spustíme v decembri.

 

POČET ÚČASTNÍKOV:

3 – 8 študentov

UČEBNÝ PLÁN:

Prvý semester (14 stretnutí = 28 vyučovacích hodín)

1. Úvod do jazyka Scratch: Arkanoid

Cieľom hodiny je predstaviť deťom programovanie a zoznámiť ich s prostredím Scratch, jeho základnými prvkami a spôsobom, akým sa tvoria programy a hry. Vytvoríme si prvý jednoduchý projekt, hru Arkanoid so skákajúcou loptou. 

2. Scratch: Pečiatkovanie

Zoznámiš sa s funkciou pera a pečiatkovaním. Zopakujeme si, čo je súradnicový systém. Vytvoríš si účet v prostredí Scratch.

3. Scratch: Vesmírna raketa

Cieľom hodiny je vytvoriť hru Vesmírna raketa. Naučíš sa, ako klonovať postavy.

4. Scratch: Jaskyňa pokladov a TEST

Na úvod hodiny si otestujeme vedomosti. Zvyšok vyučovania budeme pracovať na hre Jaskyňa pokladov. Naučíš sa posielať správy. 

5. Scratch: Jaskyňa pokladov – dokončenie hry

Dokončíme hru z predchádzajúcej hodiny.

6. Scratch: Lietajúci holub

Vytvoríme si hru Lietajúci holub. Naučíš sa, ako vytvoriť dynamicky meniace sa pozadie.

7. Scratch: Angry Birds

Vytvoríme verziu známej hry Angry Birds s využitím správ a veľkého počtu postáv. Ukážeme si, ako vytvoriť vlastné príkazy (bloky).

8. Scratch: Angry birds – dokončenie hry

Dokončíme hru z predchádzajúcej hodiny. 

9. Scratch: Preteky a TEST

V úvode hodiny opäť preveríme svoje vedomosti. Potom sa pustíme do programovania hry Preteky.

10. Scratch: Preteky – dokončenie hry a individuálne projekty

Dokončíme hru z predchádzajúcej hodiny a budeme pracovať na vlastných projektoch. 

11. Scratch: Tanky

Cieľom hodiny je vytvoriť hru s viacerými hráčmi.

12. Scratch: Tanky – dokončenie hry

Najprv dokončíme hru z predchádzajúcej hodiny. Zvyšok stretnutia študenti odprezentujú svoje individuálne projekty.

13. Zhrnutie učiva a úvod do KODU

Zopakujeme si všetko, čo sme sa naučili počas prvého semestra. Povieme si aj niečo o platforme KODU, ktorú budeme používať v druhom semestri.

14. Úvod do App Inventor

Predstavíme si platformu App Inventor. Ukážeme si, ako programovať hry a aplikácie pre mobilné telefóny. Vytvoríme jednoduchú aplikáciu Kalkulačka. 


Druhý semester (14 stretnutí = 28 vyučovacích hodín)

1. App Inventor: Krokomer 

Cieľom hodiny je vytvoriť mobilnú aplikáciu na meranie prejdených krokov, vzdialenosti a rýchlosti.

2. App Inventor: Stlač gombík

Cieľom hry je vytvoriť hru pre mobil Stlač gombík. Naučíš sa, ako vytvoriť stopky, či naprogramovať náhodné príkazy. 

3. App Inventor: Diktafón

Cieľom hry je vytvoriť aplikáciu pre mobil s názvom Diktafón. Ukážeme si mechanizmus nahrávania, zvuky a notifikácie. 

4. App Inventor: Vesmírna strieľačka a TEST

Navrhneme si hru Vesmírna strieľačka. Naučíš sa, ako využívať rôzne senzory.

5. App Inventor: Vesmírna strieľačka – dokončenie hry

Dokončíme hru z predchádzajúcej hodiny.

6. App Inventor: Kreslenie na obrazovke a individuálne projekty

Navrhneme si mobilnú aplikáciu, ktorá nám umožní na mobile kresliť a upravovať fotografie. Na záver vyučovania študenti začnú pracovať na individuálnych projektoch.

7. App Inventor: Mini Golf

Vytvoríme hru pre mobil Mini Golf. Zistíš viac o dynamickom pohybe.

8. App Inventor: Piškvorky

Vytvoríme známu hru Piškvorky. Naučíš sa viac o hernej logike. Študenti odprezentujú svoje individuálne projekty.

9. App Inventor: Piškvorky – dokončenie hry a TEST

Dokončíme hru z predchádzajúcej hodiny. Zopakujeme si, čo sme sa doteraz naučili, otestujeme sa a odprezentujeme zvyšné individuálne projekty.

10. KODU: Preteky

Cieľom hodiny je vytvoriť hru Preteky v KODU. Naučíš sa o prostredí KODU a špecifikách 3D hier.

11. KODU: PacMan

Vytvoríme si hru PacMan. 

12. KODU: Preplnená cesta

Na tejto hodine vytvoríme hru Preplnená ulica. Naučíš sa, ako klonovať a ničiť nepriateľov. Zopakujeme si mechanizmus stopiek. 

13. KODU: Teleport a TEST

Vytvoríme hru, ktorá umožňuje hráčom teleportovať sa cez rôzne svety, v ktorých musia vyriešiť zadané úlohy.

14. Python v Minecrafte a odovzdávanie certifikátov

Na poslednej hodine sa navnadíme na jazyk Python prostredníctvom obľúbenej hry Minecraft. Tejto téme sa budeme venovať v ďalšom kurze s názvom Python v Minecrafte. Získaš certifikát o absolvovaní kurzu.

 
NA TOMTO KURZE SA NAUČÍŠ:

1. Ako programovať zložitejšie hry a aplikácie v jazyku Scratch.

2. Najdôležitejšie bloky v Scratchi a ich použitie pri riešení problémov pri programovaní.

3. Čo sú podmienky, slučky a udalosti.

4. Ako posielať správy a ako ich spravovať.

5. Čo sú premenné a ako ich používať v praxi.

6. Čo je prostredie App Inventor.

7. Čo je KODU.

8. Programovať zložitejšie hry a aplikácie v App Inventor.

9. Používať najdôležitejšie bloky a funkcie v App Inventor (slučky, podmienky, udalosti, premenné).

10. Základné vlastnosti programov navrhnutých pre mobilné telefóny.

11. Čo je gyroskop – k čomu slúži a ako sa používa.

12. Ako programovať dotykové aplikácie.

13. Ako nainštalovať vlastnú aplikáciu do telefónu.

14. Prostredie KODU Game Lab.

15. Ako vytvoriť zložitejšiu 3D hru v Kodu Game Lab.


Po ukončení oboch semestrov tohto kurzu ti odporúčame nasledujúce kurzy: 

1) Python v Minecrafte

2) Tvorba web stránok

3) Mladý web dizajnér

4) Roblox: tvoríme hry