Dieťa musí vedieť pracovať s myšou, čítať, písať a počítať do 20.

Tento kurz je skvelou príležitosťou pre najmenších, začínajúcich programátorov, ktorí vstúpia do sveta programovania s využitím nástroja Scratch. Na konci kurzu si predstavíme prostredie Kodu.


Začni svoje programátorské dobrodružstvo už dnes. Vďaka Scratchu, vynikajúcej platforme pre výučbu programovania, vstúpiš do sveta hier, ako je Fortnite. Spoločne si vytvoríme hry a animácie podľa vlastných predstáv. Paráda, že?

  • 14 stretnutí (raz za týždeň)

  • 2 x 45 min. (každé stretnutie)


jednorazovo alebo v 5 splátkach 229,00 €


Chceli by ste sa nás niečo opýtať?

Úvod

Na tomto kurze si predstavíme základy programovania v jazyku Scratch. Scratch je vizuálny programovací nástroj, prostredníctvom ktorého sa deti hravým spôsobom učia programovať. So Scratchom môžeš programovať svoje vlastné interaktívne príbehy, animácie a hry. Samotné programovanie sa vykonáva pomocou blokov s príkazmi, ktoré sa spájajú podobne ako puzzle. Počas prvého školského polroka sa učíme programovať práve s využitím týchto blokov. V nasledujúcom školskom polroku sú predstavené ďalšie programovacie jazyky a platformy ako napríklad KODU (tvorba 3D hier). Po absolvovaní kurzu dostane každý účastník certifikát potvrdzujúci účasť. DIEŤA MUSÍ VEDIEŤ PÍSAŤ, ČÍTAŤ A POČÍTAŤ 20. Naše online kurzy NIE SÚ webináre ani videá na Youtube! V priebehu našich kurzov lektor zdieľa so študentami svoju obrazovku a má možnosť sledovať, na čom študenti pracujú a v prípade potreby im pomôcť. Študenti môžu klásť otázky a aktívne diskutovať o svojich zadaniach, či problémoch. TECHNICKÉ POŽIADAVKY: PC/Laptop absolútnym minimom 4GB RAM, ideálne 8GB, zároveň procesor s 2 jadrami a 2GB miesta na disku.

Program kurzu

Minecraft, Scratch? Žiaden problém!. Pridaj sa k našej misii, v ktorej si vytvoríme vlastny remeselný stôl. Zabavj sa s programovacími blokmi a vytvor svoju prvú hru. Nový zážitok z Minecraftu je zaručený!
Angry Birds stretneš nielen v kine alebo na tablete. Ak sa dobre pozrieš, nájdeš ich aj na našich kurzoch. Pripoj sa k misii tímu Angry Birds! Na dnešnej lekcii lovíme zlé prasiatka, ktoré chcú ovládnuť svet.
Misia sa ešte neskončila. S zlými prasiatkami musíme opäť bojovať. Tentokrát ich je však oveľa viac!
Vývojári hier veľmi dobre vedia, že znalosti a tvorba grafiky sú pri navrhovaní vlastných hier kľúčové. Na dnešnú lekciu si preto pozveme „Markera“, aby nám namaľoval čokoľvek si prajeme. Naučíme sa, ako jednoducho pomocou základných príkazov upraviť grafiky a vytvoriť vlastné obrázky.
Ahoj! Ahoj! Máme tu nejakých fanúšikov matematiky? Áno? Tak poďme na to! Na tejto lekcii si ukážeme, že matematika vôbec nemusí byť nudná a v programovaní sa dá využiť mnohými spôsobmi. Počas lekcie si vytvoríme vzdelávaciu animáciu na riešenie jednoduchých matematických úloh. Ukážeme si aj základné aritmetické činnosti, násobenie a sčítanie.
Vo Fortnite začalo nové ročné obdobie, a ty nevieš, ako sa naň pripraviť? Využi Scratch a nauč sa ako používať nástroje na zber úrody. Prejdi sa po šachovnici a zasiahni kritické body. Vďaka tomuto tréningu, už žiadnen Battle Royal nebude hrôzostrašný! Počas lekcie ukážeme mechanizmus generovania nahodnych cisiel a jeho aplikácie pri tvorbe hier. Povieme si aj základné informáciách o slučke.
Bezpečnosť na cestách je kľúčová. Musíme pomôcť nášmu hrdinovi dostať sa na druhú stranu ulice, no autá jazdia ako bláznivé. Pozri sa doľava, doprava a bež! Počas lekcie vytvoríme hru, v ktorej postavička prechádza cez rušnú ulicu, pričom sa vyhýba zásahu áut. Pri tvorení hry si pomocou stopiek ukážeme prenos správ a odpočítavanie času.
Už sme skoro tam! Už sa nám takmer podarilo prejsť na druhú stranu cesty. Áut pribúda. Dokážeme to? Počas lekcie si nielen dokončíme hru z predchadzajúcej lekcie, no zhrnieme si a zopakujeme aj doposiaľ nadobudnuté znalostí, vypracovaním projektu podľa zadania lektora.
Na tejto lekcii vzdáme hold jednej z najstarších hier na svete. Hru Pong po prvý krát predstavili pred 50 rokmi! Aj po 50 rokoch sa však pri programovaní tejto hry môžeme veľa naučiť, a ak ju spravíme pre dvoch hráčov bude to aj zábava. Môžete do hry pridať vlastné efekty, lepšiu grafiku a ďalšie prekvapenia. Začneme pracovať aj na vlastnom projekte, či už na základe hry Pong alebo na vlastnej originálnej hre.
Poznáte hru Snake? Táto hra sa stala nesmrteľnou vďaka tomu, že pred modernými smartfónami to bola v roku 1997 jediná hra na populárnom mobilnom telefóne Nokia. Tvorca hadíkov sa však inšpiroval oveľa staršou hrou Blockade, ktorá inšpirovala hru a následne aj film Tron. Na tejto lekcii si naprogramujeme túto hru pre 2 hráčov, takže môžete vyzvať na súboj svojich rodičov. Ale pozor! Je veľká šanca, že vás vďaka tréningu na Nokii ľahko porazia.
Máte dobrú pamäť? Túto hru možno poznáte z GTA V Nopixel v3 servera. Je to hra na precvičenie pamäti. Po spustení sa vám zobrazí hracie pole 4x4. Každé pole môže byť biele alebo červené. Po pár sekundách sa farby skryjú a vašou úlohou je odhaliť všetky políčka, ktoré boli na predlohe biele. Ak sa však pomýlite nasleduje explózia. Hru si viete sťažiť pridaním viac políčok.
Vieš, ako písať špeciálne znaky, ako napr. “.”, “,”, “:”? Hackeri často používajú špeciálne znaky pri programovaní. Spoločne hackneme Scratch a naprogramujeme si hru, v ktorej si písanie špeciálnych znakov precvičíme. Po obrazovke sa budú pohybovať kartičky so špeciálnymi znakmi a pred tým ako sa kartička dostane k monitoru, treba stlačiť zodpovedajúci znak na klávesnici. Samozrejme čím sa hráč dostane ďalej, tým tažšia hra bude.
Je najvyšší čas pozrieť sa, čo sme si z nášho dobrodružstva zapamätali. Myš a klávesnica sú už pripravené. Ukáž, čo si sa naučil! Spravíme si kvíz, v ktorom si preveríme a zhrnieme nadobudnuté znalosti. Navyše, študenti samostatne vypracujú úlohy z opakovania podľa zadania lektora.
Je čas prejsť do novej dimenzie. Všetko sa mení. Steve, pomocou aplikácie Scratch, otvoril portál na úplne nové miesto: Game Lab Code, kde môžeš vytvárať hry v 3D. Vyskúšaj si nové dobrodružstvo z ďalšieho školského polroka už teraz. Predstavíme si platforma KODU Game Lab, používaná v nasledujúcom školskom polroku. Počas dnešnej lekcie si vytvoríme prvú 3D hru: „Požierač jabĺk“. Naučíme sa metódy programovania pohybu postavy a reakcie na udalosti v hre.