Prebieha prihlasovanie na krátke kurzy! Päť lekcií od 20 a 23.11 Preskúmaj!

Pokročilé programovanie v jazyku Scratch. Lekcie tvorené náročnými projektmi, v ktorých sú použité prvky a pojmy ako premenné, zoznamy, cykly a mnoho ďalších.


Scratch je späť v pokročilej verzii! Čakajú ťa nové hry a postavy: Wither, Steve, Angry Birds a mnoho, mnoho ďalších.

  • 14 stretnutí (raz za týždeň)

  • 2 x 45 min. (každé stretnutie)


jednorazovo alebo v 5 splátkach 229

Registrácia a rozvrh

Chceli by ste sa nás niečo opýtať?

Úvod

Na tomto kurze budeme programovať v jazyku Scratch. Je to vizuálny programovací nástroj, prostredníctvom ktorého sa deti hravým spôsobom učia programovať. So Scratchom môžeš programovať svoje vlastné interaktívne príbehy, animácie a hry. Samotné programovanie sa vykonáva pomocou blokov s príkazmi, ktoré sa spájajú podobne ako puzzle. Počas prvého školského polroka si predstavíme aj Kodu a App Inventor. V nasledujúcom školskom polroku sa im budeme plne venovať. Po absolvovaní kurzu dostane každý účastník certifikát potvrdzujúci účasť. Naše online kurzy NIE SÚ webináre ani videá na Youtube! V priebehu našich kurzov lektor zdieľa so študentami svoju obrazovku a má možnosť sledovať, na čom študenti pracujú a v prípade potreby im pomôcť. Študenti môžu klásť otázky a aktívne diskutovať o svojich zadaniach, či problémoch. TECHNICKÉ POŽIADAVKY: PC/Laptop absolútnym minimom 4GB RAM, ideálne 8GB, zároveň procesor s 2 jadrami a 2GB miesta na disku.

Program kurzu

Počas lekcie si ukážeme čo je programovanie a zoznámime sa s prostredím Scratch, jeho základnými prvkami a spôsobom, akým sa tvoria programy a hry. V prostredí Scratch si vytvoríme aj svoj prvý jednoduchý projekt - Minecraft.
Počas lekcie sa oboznámime s funkciu pero a pečiatkovanie, ako aj s algoritmami na kreslenie geometrických útvarov. Vytvoríme si účet v prostredí Scratch, aby sme mohli svoje projekty zdieľať aj na internete.
Počas lekcie si vytvoríme hru Batyskaf, kde budeme zostreľovať príšerky žijúce pod vodou. Naučma sa klonovať postavy a predstavíme si vlastnosti klonovania.
Cieľom lekcie je vytvoriť hru T-rex, známu z prehliadača Google Chrome, a ktorú je možné hrať, aj keď nie sme pripojení na internet.
Dokončíme hru z predchádzajúcej lekcie.
Vytvoríme si hru Lietajúci netopier. Naučíme sa, ako vytvoriť dynamicky meniace sa pozadie.
Vytvoríme verziu známej hry Angry Birds s využitím správ a veľkého počtu postáv. Ukážeme si, ako vytvoriť vlastné príkazy (bloky).
Dokončíme hru z predchádzajúcej lekcie.
Cieľom tejto lekcie je vytvoriť pretekársky projekt.
Preteky pokračujú. Dokončíme hru z predchádzajúcej lekcie.
Vytvoríme rozsiahlejšiu hru pre viacerých hráčov.
Pokračujeme vo vytváraní hry Tanky. Dokončíme hru z predchádzajúcej lekcie.
Zopakujeme si doteraz nadobudnuté vedomosti a schopnosti. Predstavíme si platformu KODU.
Predstavíme si platformu App Inventor, vďaka ktorej sa naučíme vytvárať aplikácie pre mobilné telefóny. Vytvoríme aj svoj prvý grafický dizajn.

jednorazovo alebo v 5 splátkach 229

Registrácia a rozvrh