Kurz pre študentov, ktorí absolvovali prvý semester kurzu Tvorba počítačových hier v Unity.

Metodika vývoja hier založená na programovacom jazyku C# a engine Unity. Počas kurzu sa naučíme pravidlá tvorby 3D grafiky v Blenderi. Oboznámime sa s 3D grafikou, pokročilou mechanikou, hrateľnosťou a mnohými ďalšími. Zistíme, ako vznikli najobľúbenejšie hry, a vytvoríme si vlastné.

  • 14 stretnutí (raz za týždeň)

  • 2 x 45 min (každé stretnutie)


jednorazovo alebo v 5 splátkach 259


Chceli by ste sa nás niečo opýtať?

Úvod

Na tomto kurze sa naučíme programovať v jazyku C#. Študenti sa zoznámia s náročnejšími prvkami tohto programovacieho jazyka. V priebehu kurzu vytvoríme hru, na ktorej si ukážeme všetky elementy. Pri vývoji hry budeme používať herný engine UNITY od spoločnosti Unity Technologies. Po absolvovaní kurzu dostane každý účastník certifikát potvrdzujúci účasť. Naše online kurzy NIE SÚ webináre ani videá na Youtube! V priebehu našich kurzov lektor zdieľa so študentami svoju obrazovku a má možnosť sledovať, na čom študenti pracujú a v prípade potreby im pomôcť. Študenti môžu klásť otázky a aktívne diskutovať o svojich zadaniach, či problémoch. TECHNICKÉ POŽIADAVKY: PC/Laptop absolútnym minimom 16GB (pre unity a blender nutné), zároveň procesor so 4 jadrami a 2GB miesta na disku. Všetky kurzy sú na win10, použitie linux alebo mac nie je možné. Unity a blender zároveň využijú diskrétnu grafickú kartu, takže je veľmi dobré ju mať, alebo mať namakaný procesor s kvalitnou integrovanou kartou.

Program kurzu

Prvá lekcia bude venovaná fungovaniu hry. Povieme si o rozdieloch medzi 2D a 3D hrami. Pripravíme si Game Design Doc a naučíme sa, čo je riadenie verzií projektu založené na GitHub a Columbus.
Počas lekcie si vytvoríme ovládač hráča pomocou internej súčasti Unity CharacterController. Okrem presunu hráča pripravíme scenár pre kameru, prostredníctvom ktorého budeme sledovať herný svet.
Teraz si študenti vytvoria špeciálne mechaniky. Naprogramujú stopky, ktoré zmerajú, koľko času zostáva docieľa. Vytvoria tiež mechanizmus pozastavenia a ukončenia hry, t.j. výhier a prehier.
Začneme pracovať na portáloch/bránach, vďaka ktorým sa hráči budú môcť presunúť do inej časti bludiska. Tieto aktivity budú venované budovaniu portálového objektu.
Táto lekcia je pokračovaním tvorby portálov/brán. Vytvoríme skripty, ktoré umožnia plynulý prechod medzi portálmi. Vytvoríme aj niekoľko bezpečnostných prvkov, aby portál fungoval správne.
Čas na 3D grafiku. Počaslekcie sa nauUkážeme si ako ako modelovať a aké sú súčasti modelu. Pripravíme prvú grafiku pre hru.
S pomocou lektora si vytvoríme vlastnú 3D grafiku, ktorú využijeme vo vytvorenej hre. Naučíme sa niekoľko trikov na modelovanie, a ako zatraktívniť svoje projekty.
Po vytvorení modelov a vylepšení je čas na export do Unity. Pridáme do projektu modely, ktoré sme vytvorili, a následne aj skripty súvisiace s ich mechanikou.
Ak máme k dispozícií snímače, môžeme pridať aj animácie. Svoje modely uvedieme do pohybu. Mimochodom, vytvoríme mechanizmus pascí, ako aj mechanizmus otvárania dverí kľúčom.
Je čas konečne si vytvoriť svoj labyrint. Počas lekcie vytvoríme scenár, ktorý nám umožní generovať labyrinty podľa svojich predstáv. Pripravíme záver hry a pridáme do projektu oblohu.
Keď máme pripravené bludisko, oplatí sa ho zatraktívniť pridaním pascí, dverí alebo snímačov. Vytvoríš si svoju vlastnú jedinečnú úroveň hry.
Dokončená úroveň môže byť ešte atraktívnejšia. Počas tejto lekcie sa budeme venovať materiálom a farbám na dotvorenie budeme môcť úplne zmeniť takzvaný "Flow" našej hry. Na záver si predstavíme hudba a zvuky.
Posledná lekcia bude venovaná hernému rozhraniu. Predstavíme si dvojrozmernú grafiku, ktorá hráča informuje o zostávajúcom čase, či je pod vplyvom snímača alebo či konečne dorazil do cieľa. Vytvoríme tiež jednoduchú hlavná ponuka. A nakoniec svoju hru exportuješ, aby si sa s ňou mohol pochváliť kamarátom.